30 juli 2008

Jo tack, jag mår bra

Nu är jag här igen.

Jag arbetar och står i och har alldeles för kul för att hinna koncentrera mig på att blogga. Men när släkten hör av sig och undrar hur det står till, måste jag skriva en rad eller två, förstås.

Det är ju inte så lämpligt att berätta om jobbet och resten är egentligen bara friterade räkor och värmebölja.
Jag har förresten packat upp min sedan länge nedpackade stickmaskin och börjat rassla fram stickade bitar som ska passas ihop till tröjor och sånt.
Jag var i Ullervad, på Kampes spinneri och köpte lite intressanta garner. Jag hittade nämnda fabrik av en tillfällighet, när jag letade ullgarn på Nätet.
-Varför inte åka till Ullervad i stället för att skicka efter garn från en nätbutik, betala frakt och annat. Och dessutom få en liten utflykt till den stora floden Tidan.
Jag var däremot alldeles nyss och hämtade ett bokpaket från adlibris.se.
Det är kamraten som skriver Blue Mountain Knits, se länken längst ned till höger, som påstår att hon har läst igenom denna "Cryptonomicon" av Neal Stephenson och då tänkte jag att man kanske skulle göra det samma. Tänk om den var översatt, rent av!
Jajamen, den var översatt till både danska och spanska, så jag valde originalspråket, tråkig som jag är. Jag kunde kämpat mig igenom de drygt elvahundra sidorna på spanska, det hade ju varit mera min stil...
Neal Stephenson har skrivit fler böcker, så jag gjorde ett svep, när jag ändå höll på.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida