06 juli 2008

Kärlek på Lasarett


Regnet drippar och droppar och vattnar min nya honungsros.

Jag kunde inte låta bli, utan åkte till Melldala och inköpte en alldeles egen. Även kallad Rosa Helenae. Se mmsblogg2.blogspot.com för vidare upplysningar.

Det viktigaste är att man vattnar, om man ger sig till att plantera mitt i säsongen. Igår var det tjugofem grader varmt och solsken. Idag är det tio och som sagt mer eller mindre ösregn.

Jag har jobbat en vecka och livet börjar återgå till ordningen. Man får hitta på lite nya sätt att skruva ihop infusioner och sätta nålar och dra upp sprutor. Det går inte riktigt lika fort som förut. Men det är ändå fråga om sekunder, så jag klagar inte.

Vad jag har märkt, har man inte gjort några större och omvälvande förändringar sedan sist.
.
Något som jag redan visste, var att en av systrarna gifte sig med sin grekiske doktor i Athen, på Midsommardagen. Vigseln hölls klockan nio på kvällen med bröllopsfest hela natten. (På sommaren i Grekland, gör man alla viktiga saker under kvällstid för att slippa värmen.) Bilder från festligheten rullade på TV:n i kafferummet under fredagen.
De är tillbaka och jobbar, bägge två och de är sååå lyckliga. Ack, ung kärlek! Dessutom på lasarett...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida