27 juni 2008

Tradera

Ibland bjuder jag på Traderaauktioner. Vet man inte vad det är, kan man söka på Google.
Om man vinner, betalar man vanligtvis via banken och får ett paket på posten efter några dagar. Men min senaste vinst, två nystan garn, kom från Kartegården i Norra Vånga, Kvänum, och då passade jag på att göra en utflykt och titta hur det ser ut i den delen av landskapet. Norra Vånga ligger i triangeln mellan Skara, Vara och Falköping.
.




Carina, heter försäljaren och hon säljer garner och sommarblommor hemma på gården; långt, långt ute på landet. Hund, tre kattungar och en kossa utanför knuten. På sommaren är det säkert underbart att bo på det viset.
Jag köpte lite mer än det jag hade vunnit. Jag var "garnoman" förr i tiden, köpte och samlade på vackra garner. Men det var då när alla livsmedelsaffärer hade garn i sortimentet, det är inte så lättillgängligt numera.

Efter tjugo år, har jag kommit ur beroendet och chansen finns att jag verkligen gör något av mina nya garner.
.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida