23 juni 2008

Arbete


Så var vi i Hjo och gratulerade den nyaste Filosofie Kandidaten i familjen. Systerdotter F avreste senare på kvällen till nya arbetet och nya lägenheten i Huvudstaden. Nu måste jag genast kolla upp om det finns trevliga förstaklassbiljetter på X2000. Stockholm är ju lagom långt bort. Jag lyckades aldrig resa upp till Sundsvall under de tre år hon har varit där.




En del saker kommer man ihåg. Jag har helt klart för mig hur det känns att kasta sig ut och se om man kan flyga. Men jag flyttade åt andra hållet. Simrishamn. Underbar liten stad, långt ute på Österlen. Hade jag jobbat med något annat, kanske jag hade bott där ännu, men lilla sjukhuset var fel ställe att börja på. Jag stod ut i sex månader. Sedan hamnade jag i Kristianstad, i stället. Inte lika vackert, men med en viss fuktig charm. Kristianstad är byggt på pålar i de låglänta träskmarkerna som bildats av Helge å. Där var det ofta dimma på vintern, i tio graders kyla!


Jag börjar se slutet på den ofrivilliga ledigheten. Nu är det en vecka kvar av sjukskrivningen, sedan borde man fira med champagne, men det är bättre att fira med fyra kilo kola i personalrummet, det har jag gjort förut och det var också uppskattat.


1 kommentarer:

Klockan 10:15 fm CEST , Anonymous Anonym sa...

Hej mM!
Hoppas verkligen du äntligen kan börja söva folk igen.
Kramar syster K

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida